Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019

        Ο Άγιος λοιπόν -είτε έχει αναγνωριστεί από την Εκκλησία ως Άγιος είτε δεν έχει αναγνωριστεί- βρίσκεται σε άλλη προοπτική.  Ξεπερνώ λοιπόν τις εκφράσεις "σε άλλη κατάσταση", "σε μέση κατάσταση" _-χωρίς να σημαίνει ότι τις απορρίπτω ως λάθος- και βάζω στη θέση τους την έκφραση "σε άλλη προοπτική". Ποια είναι αυτή η προοπτική; Όλοι γεννιόμαστε με προοπτική να πεθάνουμε.  Ο Άγιος κατορθώνει να ξεπεράσει αυτήν την προοπτική της φύσεώς του, της φυσικής γεννήσεως, και βρίσκεται στην προοπτική της ζωής. Ο Άγιος γεννιέται μέσα σε μια αγιότητα για να ζει. Και αυτό είναι που λέμε "ζω εν Χριστώ". 
        Για να το καταλάβουμε αυτό ίσως ακόμα καλύτερα, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι κάθε φορά που τελείται το μυστήριο της Ευχαριστίας, επομένως κάθε έσχατη ημέρα που είναι παρούσα, κάθε στιγμή που πραγματοποιείται αυτό που ονομάζουμε Βασιλεία του Θεού, Δευτέρα Παρουσία, όλοι όσοι είμαστε συναγμένοι γύρω από το τραπέζι αυτό είμαστε επίσης άγιοι. Η διαφορά μας με τους επώνυμους Αγίους της Εκκλησίας μας είναι ότι σε μας χαρίζεται, μας δωρίζεται, μας προσφέρεται σε αυτήν τη Σύναξη, Και μετά την χάνουμε και πάμε να την ξαναβρούμε.  Είμαστε σ' έναν τραγικό διάλογο μ' αυτήν την αγιότητα.  Ενώ ο Άγιος βρίσκεται οιονεί εις το διηνεκές μέσα σε αυτήν την αγιότητα.  Και αυτή είναι η διαφορά μας.

      
  . . . όταν μιλάμε για τους Αγίους, μπορεί για παιδαγωγικούς λόγους να μιλήσουμε για τις αρετές τους, να μιλήσουμε για τις ασκήσεις τους, να μιλήσουμε για τα βασανιστήρια τους, για την αγάπη τους, για όλα αυτά.  Αλλά όλα είναι μικρά σημεία της ζωής τους.  Είναι Άγιοι γιατί παραιτήθηκαν.  Ο πρώτος άγιος που μαρτυρείται στην Εκκλησία μας είναι ακριβώς ο άγιος της παραιτήσεως, της πλήρους παραδόσεως. Στις τελευταίες στιγμές της ζωής του παραδίδεται σε αυτόν που βρίσκεται δίπλα του σταυρωμένος. Είναι ο ληστής.  Αυτός είναι ο πρώτος άγιος της Εκκλησίας μας.  Παραιτείται.  Παραδίνεται,και γι' αυτό βρίσκεται μέσα στους κόλπους του του Χριστού.  Και είδατε τι λέει ο Χριστός: "σήμερα μετ' εμού έση εν τω παραδείσω". Δηλαδή σε οδηγώ στον Πατέρα μου. 

Δημήτρης Μαυρόπουλος, "ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΔΙΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ" Εκδόσεις  Δόμος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου