Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019


..Η ίδια η λέξη "μετάνοια" δηλώνει αλλαγή του νοός, δηλαδή άλλον τρόπο νοήσεως. Να φτάσω σε έναν μετά-νου. Η μετάνοια είναι αλλαγή του νοός, δηλαδή αλλαγή του τρόπου νοήσεως. Για να φτάσω σε μιά αλλαγή του τρόπου νοήσεως, πρέπει να έχω αίσθηση ότι ο τρόπος με τον οποίο νοώ είναι τρόπος νοσηρός και όχι υγιής. Δηλαδή  πρέπει να έχω μία αίσθηση των λαθών. Και δεν μπορώ βέβαια να έχω αίσθηση κάποιων πραγμάτων, χωρίς να τα αναγνωρίζω.

...Όταν λέω αναγνώριση δεν εννοώ να παραδεχτώ το λάθος μου, αλλά εννοώ να "διαβάσω" το λάθος μου, να το αναγνωρίσω, να μπορώ να το περιγράφω και να το κατανοώ ως λάθος. Αυτό σημαίνει αναγνώριση.

...Η μετάνοια είναι συνεχής προσπάθεια, που αποβλέπει όμως σε τέλος : στη δυνατότητα να αναγνωρίσουμε το πρόσωπο του Νυμφίου όταν μας αποκαλυφθεί και να υπάρξουμε ως εγχριστωμένοι άνθρωποι.

Δημήτρης Μαυρόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου