Σάββατο 10 Ιουνίου 2023

 


Πλησιάζοντας  
ναν γιο, ς πάρουμε σν παράδειγμα τν ββ σακ τν Σρο, δὲν νιώθεις ν σο κάνη ποφατική θεολογία πο στηρίζεται πλς σ μι φιλοσοφική ρολογία.  Μέσα στ ζω σ νατέμνει.  Σο ποκαλύπτει τν ποφατικότητα πάνω στ πράγματα.  Θεολογία εναι γιότης του.  Γίνεσαι δεκτς λόκληρος π’ατόν, σ’ναν λλο κόσμο.  Βρίσκεις δ λα τ πράγματα διαφορετικά. ρεμα, γαλήνια, ζωντανά, θάνατα, ρωματισμένα π μιν ρρητη εωδία.  Βρίσκεις τν κόσμο νς γου, τς γιότητος τς θεολογίας.  Κα σ’ατόν τν κόσμο χωράει λος νθρωπος.  Βαφτίζεται, πεθαίνει.  Δν μένει τίποτε ξω π τν θάνατο.  ταν νασταίνεται εναι λλος.  νήκει σ’λους, κα το νήκουν λα.  Δν διαμάχεται.  Το δόδη, κατ χάριν, πσα ξουσία ν οραν κα π γς.

        Ατ πο χει γιος εναι λλης φύσεως, λλης γεννήσεως, λλης μήτρας κα λλου τοκετο.  Εναι «τ γεγεννημένον κ το Πνεύματος», «τ νωθεν ρχόμενον», τ ποο «πάνω  πάντων στί».  χει λλη συμπεριφορά, οσία, χαρακτρα.  Διακονε, λάμπει, γαπ κα κολάζει (τιμωρε) λλως, ς ξουσίαν γάπης χων κα οχ ς ο γραμματες.  Ατή εναι θεολογική λαμπηδών το γίου Πνεύματος, Χάρι, πού εναι κάτι λλο π’λα τ λλα, γιατ τ κλείνει, τ νακεφαλαιώνει κα τ ξανακανουργώνει λα σωτήρια μέσα του : τ σέβεται κα  τ δοκιμάζει.

        Κάθε μι κίνησι τς σκέψεως τς ψυχς το γίου τν προδίδει’  εναι μι φορμ γι ν λευθερωθον κα ν ναδυθον νέα κύματα γαλήνης, ν θραύσουν θόρυβα φιάλες ρωμάτων το Πνεύματος, πο καταπρανουντήν ψυχή κα τ σμα το πλησίον.  Μπορες ν δς εκονισμένη τ θεολογική λήθεια τς κπορεύσεως το Πνεύματος, το προεσθαι κα  τς γεννήσεως το Υο’ κα χι τς ποιήσεως, το φτιαξίματος το φτιαχτο.  δ κάτι νερμήνευτο  ναδύεται, πό την πραγματικότητα  πρόσιτη κα κτιστη κα φτάνει σ σένα σν παράκλησι, γεσι αίωνίου ζως.

«ΕΙΣΟΔΙΚΟΝ» Ἀρχιμ. Βασιλείου, Καθηγουμένου Ἰερᾶς Μονῆς Ἰβήρων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου