Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2019


Προσευχή Ισαάκ του Σύρου

        Αξίωσέ με Κύριε να σε γνωρίσω και να σε αγαπήσω, όχι διανοητικά από τη φυσική ή επίκτητη ευφυϊα μου, αλλά αξίωσέ με, εκείνης της γνώσεως που «κλέβει» την όλη μας ύπαρξη από τα αισθητά και την προσηλώνει στην ανέκφραστη θέα του προσώπου Σου.

        Αξίωσέ με να ελευθερωθώ από την αυτοθέαση των επιθυμιών μου και της φαντασίας μου και να θεωρώ Εσένα Κύριε Σταυρωμένο, πράγμα που όντως θα με ελευθερώσει από την υποδούλωση στις κατ’ ενέργειαν  αμαρτίες και σκέψεις.

        Αύξησε μέσα μου την αγάπη για Σένα, ώστε να τρέχω «πίσω από τον έρωτά Σου» ελευθερούμενος από τις εντυπώσεις τούτου του κόσμου.

        Δώσε μου να καταλάβω το μέγεθος της ταπεινώσεώς Σου! Πώς έζησες στον κόσμο, ως άνθρωπος που έγινες εκ των αιμάτων της Παναγίας Παρθένου, ώστε ενθυμούμενος πάντοτε την ταπείνωσή Σου, να δέχομαι ευχαρίστως την ευτέλεια της φύσεώς μου.

       Με δύο τρόπους ανέρχεται κανείς στον Σταυρό. Ο ένας με την Σταύρωση του σώματος, ο δεύτερος με υπερφυσική εμπειρία. Δεν υποτάσσεται ο νους στο Θεό, αν προηγουμένως  δεν υποταγεί σ’ αυτόν το σώμα. Όποιος υποτάσσει τον εαυτόν του στο Θεό, υποτάσσονται σ’ αυτόν σχεδόν τα πάντα.

        Σ’  όποιον όντως γνώρισε τον εαυτό του, σ’  αυτόν δίδεται από τον Θεό η γνώση των πάντων.  Όταν η ταπείνωση βασιλεύει  στην ύπαρξή σου, τότε υποτάσσεται σε σένα η ψυχή σου και μαζί της υποτάσσονται τα πάντα, διότι από την ταπείνωση γεννιέται στην ψυχή του η ειρήνη -δώρο του Θεού.

        Όσον δεν υπάρχει ταπείνωση βρίσκεται κανείς σε ταραχή από τα πάθη κι από τις συνθήκες του βίου του.  Πράγματι, Θεέ μου, αν δεν ταπεινωθούμε μόνοι μας, δεν παύεις να προσπαθείς, αγαπώντας μας, να μας ταπεινώσεις!  Η πραγματική ταπείνωση είναι γέννημα της σοφίας του Θεού.  Και η σοφία γεννιέται από τους πειρασμούς.

        Συ, Χριστέ μου, με την φλόγα της επιθυμίας του προσώπου Σου, «απόστρεψον»  την προσοχή μας από αυτόν τον κόσμο μέχρις ότου συνειδητοποιήσουμε ακριβώς την αξία του και παύσουμε να δεχόμαστε τις σκιές σαν αλήθεια! Ανακαίνισέ μας και φύτευσε στην διάνοιά μας την μελέτη του θανάτου, ώστε να καταλάβουμε γιατί ήρθαμε στον κόσμο και πώς θα φύγουμε, καθώς και πώς θα ολοκληρώσουμε το έργο του αγιασμού μας, στο οποίο μας κάλεσες σε τούτη τη ζωή.  Και δώσε να ελπίζουμε στα μεγάλα και θαυμαστά που μας επιφυλάσσει η αγάπη Σου, όταν θα είμαστε μαζί Σου στην Δευτέρα  Σου Παρουσία, τα οποία τώρα υπονοιαζόμαστε με την πίστη στα μυστήρια που μας έδωσες.  Αμήν

ΠΗΓΗ: enotiako.info


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου