Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013


Εγώ και οι άλλοι

       Τα όρια  μας προσδιορίζουν.  Προσδιορίζουν ποιός είμαι και ποιός δεν είμαι.  Μου δείχνουν πού ανήκω, ποιός είναι ο χώρος μου και πού αρχίζει ο άλλος και μου δίνουν μια εικόνα της ιδιοκτησίας της ζωής μου και των απαιτήσεων που συνδέονται μ' αυτήν.
       Η γνώση των δικών μου ευθυνών και υποχρεώσεων τελικά μου δίνει ελευθερία. ΄Οταν γνωρίζω πού αρχίζει και τελειώνει ο δικός μου χώρος, μπορώ να κάνω μέσα σ' αυτόν ότι μου φαίνεται σωστό.  Το αίσθημα της ευθύνης για τη ζωή μου, μου ανοίγει δρόμους με πολλές δυνατότητες.  Αν όμως δεν έχω αναλάβει τη ζωή μου στην κατοχή μου, οι δυνατότητές μου για προσωπικές αποφάσεις κι επιλογές θα είναι πολύ περιορισμένες.  Για φαντασθείτε πόση σύγχυση θα προκαλούσε σε κάποιον  αν του έλεγαν να προσέξει καλά μια ιδιοκτησία, γιατί θα είναι υπεύθυνος  απέναντι στο νόμο για ό,τι συμβεί μέσα σ' αυτήν, και δεν του καθόριζαν που βρίσκονται τα όρια αυτής της ιδιοκτησίας ή δεν του έδιναν τη δυνατότητα να προστατέψει τα σύνορά της.  Αυτό δεν θα μπορούσε να χαρακτηριθεί σαν μια απλή αμέλεια.
       Κι όμως κάτι τέτοιο συμβαίνει πολύ συχνά στό συναισθηματικό και πνευματικό μας χώρο.  Ο Θεός μας δημιούργησε έτσι, ώστε να ζούμε ο καθένας μας "μέσα" στο δικό του εαυτό, μέσα στην ψυχή μας, και να είμαστε υπεύθυνοι για ό,τι μας αποτελεί. . . . 
       Ο καθένας μας έχει ν'αντιμετωπίσει αυτό που συμβαίνει στη δική του ψυχή και τα όρια μας καθορίζουν ποιό είναι αυτό.  Αν δεν γνωρίζουμε τα όριά μας, ή αν έχουμε διδαχτεί μια λανθασμένη οριοθέτηση, αυτό θα μας προκαλέσει πολύ πόνο.

               (Dr. Henry Cloud & Dr. John Townsend,  από το βιβλίο " ΟΡΙΑ ΖΩΗΣ "εκδ. ΕΛΑΦΟΣ) 

            
 
       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου