Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

" Φωνή  Κυρίου επί των υδάτων " (Ψαλμ. 28.3)
. . . και μας φανερώνεται το νόημα και η σημασία του νερού ως εικόνα της ζωής, ως εικόνα του κόσμου και όλης της δημιουργίας.  Και Αυτός που κατέρχεται στο νερό, που καταδύεται στο νερό, που ενώνεται μαζί του Ερχόμενος στον κόσμο για τη σωτηρία και αναγέννησή του, είναι ο Θεός .  Ο κόσμος αποκομμένος απο τον Θεό, Τον ξέχασε, σταμάτησε να Τον βλέπει, και καταδύθηκε στην αμαρτία, στο σκοτάδι και στο θάνατο.  Ο Θεός όμως δεν ξέχασε τον κόσμο.  Εδώ στο βάπτισμά Του, ο Θεός μας επιστρέφει τον κόσμο, να λάμπει από τη δόξα των αστέρων και την ομορφιά που είχε την πρώτη ημερα της δημιουργίας. 
.. . . Το καθετί σ' αυτόν τον κόσμο, μαζί και η ύλη, η ίδια η ουσία του για άλλη μια φορά γίνεται δρόμος για το Θεό, κοινωνία μαζί Του, ανάπτυξη μέσα στην πλησμονή της αιώνιας ζωής.  Αυτό που γιορτάζουμε τη χαρμόσυνη και λαμπρή ημέρα των Θεοφανείων είναι ο ερχομός του Θεού στη δημιουργία Του.

                                                                                                  ( Alexander Schmemann)

1 σχόλιο:

  1. Μακάριος ὁ ἄνθρωπος, πού τήν χάρη πού παίρνει στό νερό τοῦ Ἰορδάνη, στό βάπτισμα, στήν ἁγία κολυμβήθρα, τήν διατηρεῖ. Διότι ὅπως εἴπαμε προηγουμένως, ὅταν θά ἔλθει ἡ ὥρα γιά νά βαδίσει πρός τή γῆ τῆς Ἐπαγγελίας, πρός τήν ἄνω Ἱερουσαλήμ, πρός τήν Βασιλεία τῶν οὐρανῶν, τά πάντα θά ὑποχωρήσουν καί θά τοῦ ἀνοίξουν τόν δρόμο διάπλατα.

    Καλότυχος ἐκεῖνος ὁ ἄνθρωπος, πού ὅταν ἔχει ἐνώπιόν του λόγο Θεοῦ, δέν ἀκούει σκέψεις ἀνθρώπινες, ὑπό τήν καθοδήγηση τοῦ διαβόλου, δημιουργούμενες μέσα στό νοῦ καί στήν καρδιά τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλά ὑποτάσσεται μέ ταπείνωση καί ἀναζητεῖ κοντά στό Θεό χάρη, ἔλεος, δύναμη, ὑγεία σώματος καί ψυχῆς, καθαρότητα, ὀρθοτόμηση, ὀρθοπόδηση καί ὀρθή πορεία πρός τό θέλημά του καί πρός τήν Βασιλεία του.
    Μέ αὐτή τήν λαχτάρα καί ἐμεῖς σήμερα δοξάζοντας τόν ἐπιφανέντα Κύριον καί σωτήρα μας Ἰησοῦν Χριστό ἄς πιοῦμε ἀπό τό νερό τοῦ Ἰορδάνου, γιά νά γίνει ἴαμα, θεραπεία τῆς ψυχῆς μας καί τοῦ σώματός μας.

    ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή